Halkla İlişkiler Hakkında Yanılgılar – İçeriden Bir Bakış Açısı
Ben gençken halkla ilişkiler noktasını hiç anlamamıştım. İlk kez bana anlatıldığı zaman, reklam yazımının, sıradan yazma görevi ve çok sayıda Power Point sunumu ile daha lüks ve ezoterik bir versiyonu olduğunu düşündüm. Bu bilgilendirilmemiş bakış açısıyla, elbette kolay olduğunu düşündüm. Ama büyüdüğümde ve sonunda Clearpoint Ajansı’nda çalışmaya başladığımda, endüstrinin ön yargısına rağmen büyük saygı duydum. Amerika Halkla İlişkiler Cemiyeti’ne göre, “halkla ilişkiler, örgütler ve halkları arasında karşılıklı olarak yararlı ilişkiler yaratan stratejik bir iletişim sürecidir.” İnsanlar bunu anladıklarını söylese de, halkın diğer mesleklerle ilişkilerinde kafa karıştırdığını veya tamamen reddettiğini duyuyorum. . Bununla birlikte, halkla ilişkiler için birkaç yanlış anlaşılmayı yazmak istiyorum ve umarım ki, PR profesyonellerinin ne yaptıklarına dair bir bakış açısı sunarım (Şu an size söyleyeceğim, bu sadece PowerPoint sunumlarından çok daha fazlası).
Sadece bir kabin işi değil
İnsanlara bir ofiste çalıştığınızı söylediğinizde her zaman sordukları bir soru vardır: aslında siz bütün gün ne yaparsınız? Office Space ve The Office’den gelen klişeler, insanların her ofis işinin bir odacıkta oturmaktan, bitmeyen notlardan, sayısız su soğutucularından ve tam çalışma günlerinden daha yavaş günler oluşmasından ibaret olduğunu düşünür. Ancak bir PR ofisinde çalışmak normal bir ofis işi değildir; Aslında, bir PR ofisinde çalışmayı herhangi bir iş ile karşılaştırmak zordur. Plaj gibi: bir görev dalgası geliyor, sizi işin içine dalmaya bırakıyor ve havaya varır varmaz başka bir dalga (ve bazen de şişlikler arasında bir mola) geliyor. Kıyıya giderseniz bile, bazen gelgit size ulaşacak kadar yüksektir. Esasen, bir PR ajansında çalışmak sürekli ve sürekli değişiyor, bu da onu çeşitli ve ilginç kılıyor. Eğer bir müşterinin bir şeyleri tamamlaması gerekiyorsa, ister ofiste ister uzakta olsun, işimizi hallederiz!
Eğer aynılığı seviyorsan, PR senin için değil.
Bir PR ajansında, günlük projeler asla aynı değildir. Birkaç gün boyunca gazetecilere seslenecek, sosyal medya gönderileri hazırlayacak veya medya listeleri oluşturacaksınız; Ancak, çoğu gün, üçünü daha fazla benzersiz görevleri ile birlikte harcayacaksınız. Uzman bir kuruluşta çalışmadığınız sürece, müşterilerinizin çoğu işiniz için farklı beklentilere sahip olacaktır. Elbette, basın bildirisi yazma süreci her zaman benzerdir, ancak konu müşterinizin kitlesine ve markasına bağlıdır. Bizim işimiz müşterilerimizi temsil etmek, istedikleri itibarı inşa etmektir. Tabii ki, gerektiğinde girdi sağlıyoruz, ancak bazılarının üstlenebileceği gibi müşterilerimiz için karar vermeyiz. PR profesyonelleri öyküyü okur, zorlayıcı argümanlar sunar ve hedef kitlelere iletir.
“Ben bir insan kişiyim”
Benzer hatlar boyunca, muhtemel halkla ilişkiler çalışanları, halkla ilişkiler becerilerine dayalı olarak kendilerini PR için genellikle HAK etmektedirler. Ne de olsa, “halkla ilişkiler” terimi, kamuoyuna adil bir miktar önermelidir. Bununla birlikte, PR oldukça karma bir meslektir. Diğer şeylerin yanı sıra yeterlilik ve zaman yönetimi yazmanın yanı sıra sosyal becerileri de içerir.
Sosyal beceriler “insanlarla iyi olmanın” ötesine geçiyor. Özellikle bir PR ajansında stratejik düşünmek, eleştiri yapmak ve diplomat olmak demek. Her orijinal içerik parçası, müşterinin markasına ve hedeflerine uygun olduğundan emin olmak için en az iki kez okunur ve düzenlenir. Eleştiri yapamayanlar (ya da daha kötüsü, yapıcı bir şekilde eleştirilemezler) Halkla İlişkiler sektöründe uzun sürmezler. Çoğu zaman birden fazla farklı insanla çalışmak gerektirir, bu nedenle PR ile ilgili iyi bir takım çalışması vardır. Müşterilerle, gazetecilerle, diğer ajanslarla ve iş arkadaşlarıyla düzenli bir şekilde iletişim kuruyoruz, sadece konuşmak istediğimizde değil, iş süreciyle ilgili birçok kişi arasındaki açıklığı korumak için.
Halkla ilişkiler pratisyenleri yazarlar
Yine de, sosyal yetkinlik sizi sadece halkla ilişkiler konusunda iyi yapmaz. Müşterilerimize sunduğumuz hizmetlerin birçoğu (basın bültenleri, web sitesi yönetimi, medya ilişkileri, dijital pazarlama, sosyal medya kampanyaları vb.) Güçlü bir yazma kabiliyeti gerektirmektedir. Metaforları ve retorik cihazları kullanabilen akıllı bir yazar olmakla ilgili değil. Bu, netlik ve kullanıcıların istemcimizin mesajını anladığından emin olmaktır.
Zaman yönetimi kritik
Herkes zaman yönetiminin değerini anlasa da, çoğu kişi alakalı içeriğin oluşturulmasının ne kadar zaman aldığını bilmez. Katkıda bulunulan makaleler saatlerce araştırma, yazma ve düzenleme gerçekleştirir. Tek bir Facebook sayfası oluşturma süreci bile, iyi bir araştırma ile başlıyor. PR ajansları, müşterilerinin endüstrilerindeki eğilimleri ve gelişmeleri araştırır; bu da rakipler ve tüketici yayınlarına ek olarak önceki yayınların analizlerine bakmak anlamına gelir. Doğru içeriği bulduktan sonra giydirmenin zamanı geldi: Başkalarının yanı sıra uygun ifadeler, dikkat çekici görüntüler, hashtag’ler ve sesli mesajlar, postanızın görülüp görülmediğine karar verir.
Yazan: Clearpoint Ajansı stajyeri Conner Shaw
Kaynak: http://clearpointagency.com/misconceptions-about-public-relations-an-insiders-perspective/